Installation of overhead sign structure at Minto Bridges

Over the last few years, the City undertook a project to rehabilitate the Minto Bridges, connecting Union Street in New Edinburgh with Green and Maple islands, as well as Lowertown.

Due to the bridge upgrades, City staff insist that provincial traffic rules require the City to install an overhead structure in advance of the bridges to indicate that there is a height restriction. I opposed the installation of this structure and argued that it was unnecessary. However, City engineers insist this structure is required in order to comply with the provisions of the Ontario Traffic Manual.

The installation of this “gateway” structure also presents an opportunity to clean up the many signs that lead up to the bridges. The signs that are required by law will be relocated onto the support structure and other signs will be removed.

The base for the overhead structure was already constructed, so the installation of the supports will only take a few days, scheduled from December 10 to 14 (weather permitting).

During this period, Union Street will be closed to all traffic (including pedestrians and cyclists) daily from 9 a.m. to 3:30 p.m. between King Edward Avenue and Stanley Avenue. Traffic will be detoured via King Edward Avenue, Sussex Drive and Stanley Avenue. The underground parking garage at the rear of the John G. Diefenbaker Building at 111 Sussex Drive on Green Island will be accessible at all times.

Here is a technical drawing of the overhead structure:


Installation de la structure en surplomb portant les panneaux de signalisation en amont des ponts Minto

Dans les dernières années, la Ville a réalisé un projet de réfection des ponts Minto, qui assurent la liaison de la rue Union, à New Edinburgh, avec l’île Verte et l’île Maple, de même qu’avec la BasseVille.

En raison des travaux de réfection des ponts, le personnel de la Ville insiste que les règles de circulation provinciales exigent de la Ville qu'elle installe, en amont des ponts, une structure en surplomb pour annoncer la restriction de hauteur. Je me suis opposé à l’installation de cette structure et j’ai fait valoir que c’était injustifié. Cependant, les ingénieurs de la Ville insistent sur le fait que cette structure est nécessaire pour se conformer aux dispositions du Ontario Traffic Manual.

L’installation de cette structure « portail » offre aussi l’occasion d’enlever les nombreux panneaux posés en bordure du chemin menant au pont. Les panneaux exigés par la loi seront réinstallés sur la structure portante et les autres panneaux seront enlevés.

Puisque le socle a déjà été construit, l’installation de la structure en surplomb ne durera que quelques jours, soit du 10 au 14 décembre 2018 (si les conditions météorologiques sont favorables).

Durant cette période de travaux, la rue Union sera fermée à toute la circulation  ̶  piétonne, cycliste et automobile  ̶  09h00 à 15h30 entre les avenues King Edward et Stanley. La circulation sera déviée vers l’avenue King Edward, la promenade Sussex et l’avenue Stanley. Le stationnement souterrain situé à l’arrière de l’édifice John-G.-Diefenbaker au 111, promenade Sussex, sur l’île Green, demeurera accessible en tout temps.

Voici le plan technique de la structure en surplomb :

Leave a Comment
Laissez un commentaire

Add new comment